Otäckt

Imorse när jag var på väg från stallet och tillbaka hem ringde mamma och fråga om jag sett att Shell macken var avspärrad och att det var poliser där. Öö nää var mitt svar jag har inte sett nåt. Passera ju där kanske en halvtimme innan och jag har inget minne av nån polisbil. Jaja vi prata lite till och sen på vägen hem såg jag polisbilar och avspärrningen. Ringde då en kompis som jag tänkte nog hade koll på det där men han fatta nada vad jag babbla om :) Jaja jag bad han ringa runt och kolla lite vad som hänt och medans jag väntade på svar från han gick dom ut på radion och berätta vad som hänt. Den stackars människan som jobbade hade blivit utsatt för rån då en knivbeväpnad man kommit in och vifftat med kniv. Fick med sig en okänd summa pengar och flydde från platsen till fots ;/
Fast det inte var jag som stod där i kassan lider jag verkligen med personen i fråga. Tycker sånt är så fruktansvärt obehagligt och jag hoppas hon inte blev allt för skrämd av mannen. Jag själv skulle nog tuppat av om han kom med den där kniven då det är bland det vidrigaste jag vet. Har dock ingen förklaring till min skräck för knivar men den finns där. Ringde upp mamma som ville veta när jag fått reda på vad som hänt och hon sa åt mig att jag skulle låsa dörren så han inte kunde komma in om han nu var på rymmen :) Så nu sitter jag här vid datorn med dörren låst och ska snart gå upp och bänka mig framför tvn. Alfonz ligger och har span i fönstret så jag behöver ju inte vara rädd :) Han räddar ju mig om det kommer nån. Eller vad tror ni ? ;)




Ser han inte liite farlig ut ? ;) hehe


// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0