Längesen

Har inte haft tid, lust eller ork att skriva här men tänkte uppdatera lite snabbt för jag ska strax klä på mig och dra mot stallet. Måste fixa iordning hö då mitt var slut så han har ställt in nytt åt mig under dagen.

Fick ett samtal idag av J att mina hästar var på rymmen ;( Va glad man blir då... Såg framför mig hur Z gjort mos av alla Caritas ponnisar och jag hade en fet räkning att vänta på skador... Men ack så fel man kan ha för när jag väl anländer till stallet stod min älskade morot på rätt sida staketet. Duktig häst !! Dom andra två däremot såg jag inte röken av. Helvete tänkte jag för mig själv samtidigt som jag spejade upp mot skogen. Men fick snabbt ett lugnande besked att dom var instängda i lösdriften. Puuh... Jannica hade redan börjat laga hage när jag kom så vi fixa de sista och gick sen över för att hämta ligisterna. Inte en skråma på nån av dom !? Hur sjukt som helst då deras hage verkligen var tvärpajj ;S Jaja dom blev iaf återförda till rätt sida staketet och jag hoppas dom håller sig där hädanefter. Inte kul om det här ska fortsätta nu när HAN kommit på hur man gör...

Santoz kommer iaf ta sitt pick och pack och bege sig mot ett annat stall här om nån vecka. Får se hur mor och son ska klara de. Bye bye blir det då. Ses aldrig mer igen. Han kommer säkert fortsätta riva trådar med sin nästa kumpan till hagkompis som tydligen oxå verkar vara en hejjare på det där ;/ Usch hemska odjur. Mollan kommer garanterat vara super jobbig ett tag men jag hoppas det går över fort och hon finner sig att vara utan sin odåga till son. Om jag vore henne skulle jag bli glad att bli av med "den där" :)

Annars händer det väl inte alltför mycket. Jag måste måste måste ta tag i min ridning och komma igång igen. Nu har det varit så kallt så jag har inte haft lust. Så jag hoppas på lite mildare väder men denna gång utan blåst...

Har fortfarande inte hört nåt från CSN ang mina pengar. Därför är inte motivationen till skolan på topp heller ;( Jag ska försöka ringa dom till veckan och höra hur det går.

Nej nu får jag nog bege mig mot stallet och plocka in kusarna så jag får kvällen nån gång. Sista mys kvällen med prinsessan innan hon åker till B ;( usch...


// Märi<3

Kommentarer
Postat av: Therese Bäckman

Mmmm Lafayette rymmer en del han med nu, dålig ström i stängslet är de. Vi kommer väl få hämta dom där två ligisterna ner vid konsum om vi har otur :/

2011-02-19 @ 19:45:25
Postat av: Märi

Ja fyy de ska bli väldigt spännande att se om dom håller sig i skinnet :)

2011-02-19 @ 20:15:50
URL: http://mariboman.blogg.se/
Postat av: kajsa

hej vill du vara med i division tre dressyrlaget?

2011-02-21 @ 12:07:20
URL: http://kajsaflorello.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0