Duktiga jag

Denna veckan är riktigt soft om man kollar i min kalender. Endast två lektioner men dessvärre en del som ska göras i skolarbeten. Har idag varit till skolan iaf och pratat med engelska läraren om den muntliga examinationen vi hade förra veckan. Vi skulle prata om en stad och jag valde Sydney. Var dock inget vidare förberedd då jag satt och översatte allt jag skulle säga från svenska till engelska under tiden jag pratade :) Men hon var mycket nöjd med mitt framträdande och jag låg långt över Godkänt. Hurra för mig ;)
Har även pratat med CSN igår och dom är inte klara med mitt beslut om pengar så jag ska ringa i slutet på veckan för att kolla om dom kommit fram till nåt. Kul om dom nu säger nej och sen har man fixat massor till nästa veckas lektioner ;/ Med min vanliga tur blir det väl inga pengar så jag får vänta på pengar från af. Kommer bli roliga månader framöver... ;( Nog om det skiten jag blir bara depp...

I söndags anlände en bland dom finaste (i mina ögon) hästar som finns. Nämligen




För er som inte vet vad detta är för vacker pålle så är det min gamla "sköthäst" sen över 10 år tebax :) Den underbart söta Ghana. Blev alldeles tårögd när hon kom för man tänker tillbaka på den tiden då allt va så skoj och man inte hade värst stora problem med saker och ting. Sen att hon har världens vackraste mamma gör ju inte saken sämre ;) Har tyvär ingen bild på henne på datorn utan det finns på såna här fina gamla kort som sitter i mina album. Dock känns det lite tyngre att kolla på dom bilderna så jag struntar i det och myser med den fina jag har i stallet. För jag tror att Ghana´s mamma lever kvar i henne :) Kär är jag iaf <3

Avslutar med bilder på den lilla odågan, hans mamma och det stora skrället ;) Planer för framtiden;
* Den lilla odågan flyttar till ny lya på lördag :D
* Odågans mamma ska agera sällskapsdam till grannens häst 5 mars <3
* Stora skrället ska igång igen så fort som möjligt då han ska vara med i KRT´s hopplag i år ;)




// Märi<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0