Veterinären

Kisse har öron skabb så nu ska både han och Siri behandlas mot det. Karin gör tydligen så när det är fler djur i hushållet att hon behandlar allihop när det är nån som har skabb. Väldigt smart tycker jag men inget jag varit med om förut. Hon skulle iaf ringa in medicinen så den kan jag väl hämta på måndag hoppas jag. Sessan kommer ju på söndag så då startar jag upp behandlingen redan på måndag om den kommit in då. Dessvärre ska dom ha den i tre veckor och hon kommer ju bara vara hos mig i två veckor... Men B får väl helt enkelt komma hit med henne var tredje dag på sin första vecka så hon blir klar med behandlingen. Förhoppningsvis inte för mycket begärt men det vet man aldrig...
Han skötte sig annars väldigt bra hos veterinären. Värst var det i bilen då han skrek som en tok både dit och hem. Försöker prata med honom men han lyssnar inte utan tjoar på som aldrig förr. Naturligtvis kissade han i buren på vägen hem så halva arslet+svans var blött :/ Nu är den iaf ursköljd och står på tork i badrummet. Själv ska jag bege mig mot stallet och greja lite.

Träffade Jannica hos veterinären oxå :D Har inte sett henne sen jag flyttade därutifrån. Bestämde att jag snart måste komma och hälsa på. Bara vänta tills jag får Siri så hon får följa med och leka med pinnar med bästa Jannica ;)


// Märi<3

Kommentarer
Postat av: Jannica

Det var kul att träffa dig idag!

2011-04-27 @ 22:02:38
Postat av: Jannica

Det var kul att träffa dig idag!

Hoppas djuren blir skabbfria fort (iaf den som det kliar på).

Själv fick jag medicin utskrivet för 1600 kr, nu jädrar ska hästarna må "top notch" inom kort.

2011-04-27 @ 22:06:35
Postat av: Jannica

Det var jättekul att träffa dig idag!

Hoppas djuren blir skabbfria snabbt (iaf den det kliar på).

Själv fick jag medicin utskrivet för 1600 kr, nu jädrar ska hästarna må "top notch" inom kort.

2011-04-27 @ 22:11:15
Postat av: Jannica

Ha ha, stammar jag eller...

Det krånglade liiiiite när jag skrev igår.

2011-04-28 @ 08:49:51
Postat av: Märi

Super kul att träffa dig oxå :) Men vi kommer snart och hälsar på dig :) Jävlar kostade avmaskningen så mycket ???

2011-04-28 @ 10:48:54
URL: http://mariboman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0