Tävling

Full rulle hela dagen har det varit. Upp imorse vid 07.00 och drog iväg till Jet för att tanka bilen. Eftersom jag inte orkade det igår kväll ;) Sen hem och packa in lite fika mm i bilen. Sen drog jag och mamma till stallet. Kopplade transporten och sen fixa det sista på hästen. Packa in allt i transporten och sen bar det av mot Gyttorp. Startade strax före 9 och vi var framme ca 10. Gott om tid att kika runt lite på det nya ridhuset bla. Jäklar vilket fint ridhus dom har fått. Ujujuj ett sånt skulle man ha. Riktigt högt i tak, stort och ljust. Hann med att ta en fika innan hästen skulle plockas ur. Att få på han grejer var inte det lättaste. Haha han var riktigt taggad för dagen men efter mycket om och men satt grejerna där dom skulle. Upp på pålle och iväg till framridningen.
Skrittade fram på ute banan innan jag begav mig in i tältet. Helvete vad varmt det var därinne. Jag som skrivit nåt om att det säkert är bättre nu eftersom det inte är lika varmt ute. Haha det tar jag tillbaka med råge ;) Usch det var som att springa in i en vägg. Visst, lika illa som på sommaren var det inte men ändå. Fy... Här inne var han riktigt spänd eftersom det blåste halvt storm och det fladdrade i tältet :) Jaja bara försöka vända det till nåt positivt. Började trava och han kändes stundtals fin, stundtals spänd. Men men vi överlevde det värsta och sen kunde han slappna av och börja jobba. Lite galopper och fortsatt trav arbete för att sen rida tillbaka ut på utebanan. Eftersom han var lite fjollig och överpigg luffsa vi runt därute nåt varv på lång tygel. Sen när det var ca 10 min kvar till start gick jag in igen och kände på han. Joo då han var allt med på noterna. Ingen idé att förstöra nåt så det var bara att knata ner till ridhuset. Väl därnere slängde jag på mig kavaj och mamma ryckte av skydden för det var dags för mig att gå in. Intalade mig själv att jag inte hade nåt att förlora. Bara att köra på och inte stressa. Väl inne på banan fjolla han för domar bordet och läktaren ;) Men efter lite övertalning och klappar var inte det så farligt längre. Start signal och vi var igång. Gjorde som planerat innan uppridning med inget stress, nån volt, avsaktning till skritt och sedan trav igen. I programmet lyssnade han faktist väldigt bra. Blev lite småseg stundtals men jag tyckte jag kunde parera det ganska bra utan för grova hjälper. Övergångarna från trav-skritt är inte våran starka sida men dom satt faktist väldans bra :) Från galopp-trav var dom desto sämre men det kommer med mer styrka. Ladda som en tok i fattningarna och tyckte det var skit kul. Domaren tyckte jag fick lite långa tyglar i galoppen och det kan nog stämma. När han blir på det där humöret kan jag inte korta upp som jag vill för då blir det gunghäst istället :) Men vi tog oss runt iaf och det jag är mest nöjd över är att jag inte stressade. Väl klara med ritten, massa klappar på pålle och utridning från ridhuset. Mamma kom och mötte upp och vi pratade lite om ritten. Hon begav sig av för att hämta protokoll och jag var helspänd. Undra vart nånstans på 50% strecket jag hamnar denna gången ? Jaja nu har jag iaf ridit och nöjd över mig själv med det jag skule åstadkomma. Mamma kommer tillbaka efter en stund och ser ut som hon sett en döing. Jaha... Kul... Det gick alltså åt helvete... Mamma frågar vad godkänt är och jag säger 6:or. Ger mig protokollet och jag läser 60.00% Jösses det är inte möjligt. Har jag för engångs skull ridit på 60% med min pålle. Vi har på våra ca 5 starter vi gjort tillsammans på 3 år aldrig fått över 60%. Jag är nu ännu mer super nöjd. Inget stress och 60%. Kan det bli bättre ? :) Mamma talar om att vi ligger 2:a såhär långt. Jaja men det är lixom typ 8 kvar efter mig. Väntan var lång men när alla väl hade ridit slutade jag på en 5:e plats.



Jag längst till höger :) Min första prisutdelning.



Världens finaste pålle med rosett på. Jätte dyrt bling bling pannband oxå ;)



Såhär trött blir man när man varit på tävling hela dagen <3

Sammanfattning:
Jag stressade inte vilket gav mig 60% och en placering. Min första på världens vackraste häst <3



// Märi<3

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Grattis!!!



Va kul att det gick så bra! Ni är så duktiga och va kul att du kommit igång och tävla igen :)



Kramar Linnéa

2011-04-11 @ 11:07:40
Postat av: Märi

Tack så mycket :)

2011-04-11 @ 22:19:56
URL: http://mariboman.blogg.se/
Postat av: Therre

Stort Grattis! Alltid kul när det går bra efter att man kämpat länge :)

Ps. Hästen ser väldans nöjd ut med sin fina rosett och pannband ;) ds.

2011-04-14 @ 10:56:10
URL: http://therre.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0