Skogsmys :)

Idag har jag och Anki ridit ut Z och P i skogen. Dom hade lite mys där och ville gå väldigt nära varandra :) Bägge hästarna är otroligt snälla och dom kan gå framför, bakom och bredvid utan att dom sparkar eller tjurar på varann. Oerhört skönt. Siri var med och sprang i skogen och hon tyckte det var såå roligt :) Innan i stallet var hon inte spec glad men när vi gick ut på banan och lekte lite släppte det :) Vet inte vad det är men hon är fruktansvärt rädd nu igen för att vara i stallet. Det går i perioder och det kanske är för att det är nytt ställe och hon inte riktigt vet vart hon har alla hästarna. I det gamla stallet (Forsby) var det ju lite större oxå och hon hade lite bättre koll. Sen är ju hagarna väldigt nära här så hon känner sig väl trängd vart hon än är. Men vi jobbar på det och det blir bättre och bättre :) Att vara med och springa i skogen tycker hon iaf är skit kul och det är bra att hon får vara med och röra lite på sig. Dock inte för mycket eftersom dom nästkommande två veckorna inte kommer vara fulla av nån slags motion. Inte bra för en hund att jobba ganska hårt två veckor och sen lata sig två veckor. Det sliter mer på henne än vad det gör nytta då med mina två veckor. Därför får det bli lite lugnt när hon är med. Sen törs jag inte rida så fort ute iaf eftersom man vet inte när alla hål dyker upp :/ Livsfarligt nu ju och jag är lika rädd varje gång att han ska trampa ner nånstans och göra sig illa. Föresten gick vi förbi en bom idag och det klara han galant. Duktig pålle :) Han har ju varit tramsig med det där men han klev förbi utan problem. Hoppas det håller i sig så man kan rida överallt och inte behöva få ofrivilliga stopp med jämna mellanrum :)

Nu är det snart dags för kvälls promenad och idag tar vi en annan runda för jag ska nämligen snoka lite ;) höhö. Måste bara få tag på Tess så jag har "sällskap" på min runda. Siri säger ju inte så mycket tyvär... Blir en sväng förbi sågverket och kika lite och sen hem ;) Mer avslöjar jag inte. hihi. Nej nu drar vi...


// Märi<3

Kommentarer
Postat av: Anki

Vi får kanske ta en ridtur och snoka lite här oxå någondag...

2011-04-13 @ 21:26:54
URL: http://ankialmlof.wordpress.com
Postat av: Märi

Haha absolut det måste vi göra ;)

2011-04-14 @ 20:55:48
URL: http://mariboman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0