Ridpass

Det kommer inte dröja förän jag stänger mina blå för denna dag. Dra mig i bena vad trött jag är ;/ Jösses det här är inte rimligt. Självförvållat iofs men men :)

Nu har den nya pållen anlänt till stallet och han var mycket fin. Ska bli kul att se när hon ska rida imorgon. Jag var ju själv inte med att hämta då jag skötte markservicen för dagen ;) Eller vi tog in hästarna för allt annat var klart redan :) Som sagt mycket fin häst och väldigt lugn. Fann sig på en gång i stallet när han kom in så nu får vi hålla tummarna att utsläppet imorgon bitti går smärtfritt även det. 07.30 ska jag vara på plats i stallet imorgon bitti då Z, Capati och Eroz ska släppas ihop. Därför kommer inte jag vara uppe spec länge idag inte. Blir en runda med vovve och sen kudden. Ev iväg till Shell och handla cigg men det kan bli farligt ;) hehe.

Ridpasset idag bestod av lösgörande arbete och efter galopperna började pålle kännas fin. Tänk om han kunde bjuda på framåt av sig själv från början. Men här får man faan inget gratis inte. Jaja traven innan galopperna kändes skit, vänster galoppen okey, höger galoppen skit och traven efteråt helt okey. Så vi får fortsätta jobba på det viset så får vi se om det kanske släpper nån gång. Egentligen vore det där arbetet bättre att ta i skogen där det finns mer plats. Banan blir allt lite liten när man ska greja med sånt där. Eftersom jag behöver rida på ganska friskt i galoppen kommer svängarna jäkligt fort. Men om vi får till det på liten bana så klarar vi ju det mesta sen. Inte sant ? :)

Imorgon blir det en skritt tur i skogen med pålle och D eftersom P ska träna. Har inte bestämt nån tid än men det blir säkert efter insläpp antar jag.

Nej fyy nu skiter jag nog i det här. Måste ringa Tess oxå då allt gick i 300 efter att hästarna kommit in :)


// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0