Ridpass

Anki hämtar mig om nån timme eftersom jag inte har nån bil. Ska iväg upp till stalet då för ett pass på banan. Hoppas han kan vara lite trevligare idag och gå framåt för egen maskin.

Igår var verkligen ett skit pass då vi först skritta ut en sväng i skogen tillsammans med Siri. Han var super seg och ville inte alls. Efter lite övertalning gick han frmåt och jag trava lite grann. På hemvägen däremot flög faan i han och han blev hel knäpp. Studsa i fram, slängde med huvudet och pep. Mmm kändes som att skritt på kort tygel var det enda alternativet om jag inte ville hamna på en lerig väg i skogen. Han kan faktist ibland ;) Sen hem och in på banan. Därinne tvär dog han och ville inte röra sig framåt för fem öre. Inget spö och inga sporrar (kommer aldrig göras om). Jag smackade och tjoade för brinnande livet men icke han ville röra på sig. Dum häst. Idag tar jag det säkra för de det osäkra och tar på mig sporrarna. Hoppas att han då kan masa sig på lite bättre framåt. Antog att han tyckte han va klar igår med tanke på våran lilla uteritt. Känns inte så himla bra med bara 2 dagar kvar till tävling att hästen går sådär. Men vi kämpar väl på som vanligt och bara tävlingen är över kan vi andas ut. Har ingen mer inplanerad så då kan vi träna vidare och kanske hitta bjudning nånstans :)

Nu ska jag bege mig ner i källaren och rota bland häst grejerna. Kanske hinner få nåt gjort innan jag blir hämtad. En liten sväng med Siri ska det bli oxå då hon får stanna hemma idag eftersom Anki hämtar mig.


// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0