Grattis, en dag för sent :)

Igår fyllde min lilla kille hela 11 månader :) Jösses tiden går fort och det känns som det var igår som han kom till mig. Helt ohanterad och livrädd. Sprang och gömde sig bakom mamma bara man tittade på honom :) Nu 9 månader (!) senare är han en "stor" kille som inte alls är rädd utan väldigt nyfiken och social. Supersnäll men har allt lite humör ibland ;) Nu skulle man verkligen vilja ha han uppstallad i Dammängen med Z så man kunde greja med han varje dag där det finns tillgång till allt. Men tyvär finns det ingen plats och sen finns det inte så värst mycket att göra med en 1-åring. Promenader och hantering iofs men det kan man lika gärna göra där han står nu. Vore skönt om man kunde få han såld ganska snart men det kommer bli riktigt svårt att sälja eftersom han är så liten. Nu hoppas jag ju på att han kommer växa så det knakar i sommar men det kan man inte veta. Just nu ligger han väl på ca 120cm och större kommer han bli. Åtminstone måste framänden växa ikapp bakänden ;) Nu si sommar kommer jag nog se mindre av honom eftersom jag ska jobba. Z är ju prio ett med ridning och stall så Santoz får komma lite i skymundan. Lägger över lite mer ansvar på mamma som kommer ha lite mer tid än mig att hälsa på honom och greja. Måste försöka ta kort på honom nån dag så ni får se hur han ser ut nu :) Har ju bara varit bebis bilder tidigare. Therese tog riktigt fina kort på honom för nån vecka sen men jag vet inte om dom kommit ut på fejjan än.

Nu har jag börjat packa litegrann inför natten men är inte klar riktigt än. Ska iväg till stallet och rida först, sen hem och duscha så man kan packa med dom sista grejerna. Ska bli sjukt kul och jag är lite nervös tror jag :) Haha knäppt men så är det.

Den 1 maj börjar mitt nya liv med alla tillbehör :) Ska ske en del förändringar då och jag hoppas jag kommer klara det. Det återstår att se.

Nej ta med vovve på en tur i skogen kanske. Om hon inte hellre vill vara hemma hos morfar ;)



// Märi<3

Kommentarer
Postat av: Anki

Kul vi ska ha!!! =)

2011-04-23 @ 13:14:00
URL: http://ankialmlof.wordpress.com
Postat av: Märi

Haha verkligen :D

2011-04-23 @ 13:59:00
URL: http://mariboman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0