Ekonomi

När jag fortfarande gick kvar i skolan fick jag frågan, om pengar gör nån lycklig.

Eftersom jag bara kan svara för egen del så blev mitt svar nej. Jag är inte lyckligare om jag har mycket pengar. Mina problem finns kvar ändå. Visst går livet lite lättare om man har pengar men allt blir inte bättre. Iaf inte i min värld. Jag är inte en ytlig person som måste ha det nyaste och senaste hela tiden utan klarar mig ganska fint med det jag har. Springer inte och handlar nya grejer hela tiden när jag får in pengar utan jag betalar mina räkningar och ser till att mina djur har det bra. Jag själv kommer i sista hand. Så har det alltid varit och kommer förbli. Mina djur kan inte köpa sin egen mat, betala sina egna "räkningar", beställa tid hos veterinären eller vad det nu kan vara. Det dom behöver det får dom. Sen att jag skulle behöva klippa mig, ha en ny jacka eller nya strumpor tex det får lixom kvitta. Mina djur går först i alla lägen och jag skulle aldrig kunna strunta i dom för att jag behöver en ny jacka. När jag sätter på mig kläder så tänker jag ibland tillbaka och försöker komma på när jag handlade plagget. Eftersom mitt minne inte är spec bra så är det inte ofta jag lyckas tänka ut nåt sånt men vissa plagg som jag fortfarande använder hade jag även på högstadiet. Det är alltså 10 år sen jag sluta där. Känns inte alltid så kul alla ggr att man inte har nåt nytt att komma med. Självklart har jag handlat kläder efter jag slutade högstadiet men inte alls i samma utsträckning som annat folk. Dock när jag väl måste handla, som tex häromdan när jag skulle handla en ny tröja till bröllopet, tycker jag det är skit tråkigt verkligen. Jag fullkomligt hatar att handla till mig själv. Hade varit mycket roligare om man hade fått handla ett nytt täcke till hästen, ett fint halsband till Siri eller en rolig leksak till Alfonz. Men mitt val jag gjort här i livet är att ha djur. Och så länge jag har dom kan jag inte handla det jag vill till mig själv. Nu är det inte så att jag ligger sömnlös på nätterna och gråter för att jag inte kan handla en ny tröja men nån gång vore det skoj att kunna handla till sig själv. Enbart. Förhoppningsvis kommer den dagen i mitt liv oxå där jag kan unna mig själv nånting. Som det ser ut nu ligger den långt borta. Mina djur kommer inte alltid finnas vid min sida sorgligt nog. Den dagen dom inte finns mer kommer det komma in nya djur i mitt liv. För ett liv utan djur är för mig inget liv alls. Och jag avstår gärna från mitt shoppande för att varje dag få vakna upp och spendera ytterligare en dag bland mina älskade djur. För det är ni som betyder <3


// Märi<3

Kommentarer
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg



sv: kul att du är med och tävlar om att bli dagens blogg :D

2011-04-07 @ 11:36:04
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Linda

Du tar verkligen bra hand om dina djur!

2011-04-08 @ 21:26:56
URL: http://cheran.blogg.se/
Postat av: Märi

Tack Linda :)

2011-04-12 @ 22:25:42
URL: http://mariboman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0