Dagens äventyr

Blev ingen tur upp till min lill kille idag då det blev så sent i stallet och jag ska hjälpa päronen med deklarationen. Är tydligen väldigt svårt att fixa det ;) hehe. Jag hälsar på min gullunge imorgon istället och ger han massa pussar.

Har ridit ut i skogen idag med Ida & E + Anki & P. Anki red inte utan tog en promenad med oss i skogen med P i träns :) Värsta hurtbullen. Hade jag tänkt efter så hade jag lika gärna kunnat gå oxå då vi bara skritta. Men det är lätt att vara efterklok :) Imorgon blir det nog kanske banan eller en dag till i skogen. Synd att vägen där vi går är så stenig annars hade man kunnat trava lite. Ska nog kolla upp vägen till stugan om den är lite mindre stenig för då rider jag nog där imorgon så jag kan trava lite oxå.

Hoppas på att få mitt hår fixat så man kan bli lite sommar fin ;) Inhandla lite grejer bara så man kan göra slingor. Men det får bli en senare fråga...

Förut när jag skulle till stallet tog jag pappas bil (skräll ;)) och på vägen dit så tyckte jag den lät så konstigt. Märkligt men jag körde iaf upp till stallet och sen tänkte jag inte så mycket på det där. Nu på hemvägen lyssnade jag från början och på grus vägen hörde jag typ inget men sen när jag kom ner på asfalten började det låta igen. Mer än förut. Hmm kanske bäst att stanna och kolla lite. Stannade iaf i Bricketorp, ut och började känna på hjul muttrarna. 3 av dom kunde jag skruva fram och tillbaka med för hand ;/ Mm inget vidare. Ringde pappa och han hade iaf fälgkors i bilen så jag kunde dra åt skiten och åka hem. Kollade igen när jag kom hem och då satt dom fast (?) och alla dom andra var åtdragna. Nu får han väl hålla lite extra koll så det inte blir nåt mer skit.

Nu ger jag upp för idag (tror jag) och ska greja lite här innan det är dags för sängen.


// Märi<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0