Bästaste hästen

Jösses vad fin pålle var igår på ridpasset. Redan från början tänkte jag på att han skulle skritta på ordentligt och även fortsättningsvis när jag kortade upp tyglarna. Sen i traven var han från början lite seg men efter en stund gick det bättre. Galopperna är fortfarande inte spec bra men vi jobbar på det. På slutet i traven kändes han kanon och tog även ut stegen kalasbra. Han har en tendens att bli lite trippig från början men efter galoppen så brukar det bli bra. Måste tänka på att rida långsamt i lättridningen så han inte blir springig utan tar stora steg. Som sagt det kändes riktigt bra. Idag fick pålle vila och likaså blir det imorgon då han ska få massage. Hon kommer nog säkert hitta en hel del på honom (som vanligt) men jag får hoppas det inte är nåt allvarligt. På torsdag beger vi oss nog ut i skogen och även fredag kanske. Lördag blir det nog banan igen och söndagen vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Vi får se hur det känns då. Är iaf riktigt stolt över mig själv att jag ridit så gott som varje dag sen jag flytta till Dammängen och när han haft sina vilodagar har det varit på mina vilkor och inte på hans. Har ju blivit ganska mycket vila för hans del genom åren med tanke på alla skador som varit. Men nu verkar det funka (peppar peppar) och vi ska köra hårt och träna som attan. Jag hoppas och ser fram emot en fin sommar med mycket härlig ridning, träningar och tävlingar på min underbart fina häst.




// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0