Arbete

Dags att göra dagens goda gärning genom att ställa sig ute i blåsten och klyva ved. Inget skojigt väder idag men det är iaf behaglig arbetstemperatur :) Såg att det finns en del att klyva därute då pappa kapat massor. Får se vad länge jag blir därute innan jag tröttnar ;) haha det är ju inget höjdar jobb direkt men det måste ju göras. Fick reklamen idag oxå så den behöver sorteras så fort som möjligt om det skulle bli jobb på mossen för då blir det knappt med tid. Kan inte tänka mig det blir nåt denna veckan heller eftersom dom inte börjat köra in än så dom klarar sig ju på det manskapet dom har för tillfället. Men man vet aldrig så det är bäst att ligga lite med :)

Vill göra slingor i håret oxå men det verkar inte finnas nån som kan hjälpa mig med det idag. Har ju tid att passa sen vid 16 då Alfonz ska till veterinären (om han nu är inne då). Ska be henne kolla lite extra på han hur hon tycker han ser ut för övrigt med allt. Skönt för han om det kan sluta klia i öronen :/ Har inte varit roligt för han med det där. Jaja förhoppningsvis blir det bra så han slipper kliandet efter denna dagen :)

Föresten lämnade kisse efter sig en kompis i min säng inatt ;( Gaah det äckligaste jag vet nämligen en fästing. Hade världens panik och var riktigt nära på att sova på soffan inatt då jag inte visste om det fanns fler i sängen. Så nu kliar det överallt på mig (tycker jag) och jag kollar hela tiden om jag har nån äcklig jävel på mig. Har hittills inte hittat nån som tur är och jag hoppas jag inte kommer göra det heller. Det är bland det värsta som kan hända mig och jag vet inte vad jag kommer ta mig till den dagen det händer. Jag antar att jag, som alla andra typ, kommer få uppleva det men då hoppas jag att jag redan är död :)

Nej ut och jobba lite nu så det blir nåt gjort på stället.



// Märi<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0