Kallt

Sååå onödigt om ja får säga de själv att kylan är tillbaka. Jösses va ute med min kära vän snöskyffeln förut och ja trodde mina fingrar skulle frysa bort. Jösses va kallt de va. Kom in och fick se gradantalet på termometern och förstod då varför ja tyckte de va kallt. Ska tydligen hålla i sig imorgon oxå men ja hoppas de är ganska hyfsad temp på dan för då ska ja rida :) Har varit ute ett par dagar nu och både häst och ryttare tycker de är riktigt mysigt med skogsturer. Imorgon ska ja rida lite på banan och se hur han känns. Rider ju inte så långa pass nu eftersom vi håller på och kommer igång efter vintervilan. Har precis knåpat ihop lite annonser nu och lagt ut på häst grejar som ska säljas och även mitt lill troll ska ja försöka bli av med. Är nog inte riktigt rätt årstid att sälja hästar men skam den som ger sig :)

Jaha julen är över och snart är de ett nytt år oxå. Bara hoppas detta år kan bli bättre än dom två sista för dom har lika gärna kunnat kvitta totalt. Tror inte de hänt en rolig grej under dom två sista åren utan de har bara varit skit i stort sett hela tiden. Många frågar mig hur ja orkar hålla på fortfarande och ärligt talat så har ja inge svar på de :) Jag vet faktist inte va som driver mig att hålla på med mitt intresse när de varit så mycke knövel. Har känt ibland att ja skulle vilja ge upp men ändå har ja fortsatt. Nånting är de som gör att mitt intresse håller i sig trots alla käft smällar man fått. Ja är bara glad att ja har nåt att göra som ja tycker är roligt för annars vet ja inte va som skulle hända med mig...

Nästa år då som sagt :) Har redan lite saker inplanerade som kommer hända i januari:
4 januari ska Molly till Karlstad för en undersökning av rygg mm. Nånting måste va fel på min vackra lilla tjej och nu vill ja veta va de är. Ja tror så mycke på denna lilla raring att ja verkligen vill se henne under ryttare, utvecklas och bli en liten tävlings ponny ;) Får sällskap då av Anki så ja slipper åka själv :)
6 januari kommer min älskade Jenny hit !!!! :D:D Jösses nu va de så längesen ja träffa henne så de är sjukt. Och vi ska ha SÅÅÅÅÅ roligt när du kommer gumman <3<3<3
8 januari får ja min prinsessa igen <3S<3I<3R<3I<3
9 januari ska min bil iväg på lagning (äntligen). Byta tank och fixa avgas system. Skönt !!
17 januari börjar ja skolan !! :) Haha ja jösses de ska bli skojigt. Är sjukt taggad faktist och ja hoppas verkligen ja ska klara allt denna gången ;)

Än så länge bara de planerat i januari iaf. Dock är de ju en del :) Va ju på julbord här strax innan jul med Torv & Maskin och fick då veta att ja hade en plats på mossen i sommar igen !!! :D:D:D Ingen är gladare än ja över de. Ja trivdes så sjukt bra därnere i somras och tyckte de va super skoj :) Är såå tacksam att ja får komma tillbaka igen och så roligt att dom är nöjda med mig ;)


De va lite om allt möjligt de :) Va på riktigt ruskigt humör förut men nu tror ja de gått över lite ;) Hehe. Blev lite gladare när ja fick skriva av mig och såg va mycke skoj ja har att se fram emot här bara i januari :)
Nu blir de lite fika och sen sätta sig framför tvn och kolla på hockey.



// Märi<3

Kommentarer
Postat av: Jenny Ljunggren

Låter som januari kommer bli en superbra månad för dig :D Och jag hoppas verkligen att 2011 kommer bli en riktigt bra år för dig, för det är du värd! :D Puss

2010-12-29 @ 10:38:37
Postat av: Märi

Kan inte bli annat än bra när ja får träffa dej då <3 Ja hoppas oxå de kan bli ett bättre år än de förra för usch nu har de varit mycke tråkigheter ett tag ;(

2010-12-29 @ 11:28:15
URL: http://mariboman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0