2 december

Jösses de är redan 2 december och jag kom helt plötsligt på nu att jag inte ätit från min kalender vare sej igår eller idag... Haha ja men visst som ett litet barn är jag som måste ha choklad kalender :) Såå himla gott är de. Ska nog springa iväg och äta upp dom om ja nu hittar kalendern. Är ju de oxå...

Har fortfarande inte sett till dom objudna gästerna sen häromkvällen, advokat eller nåt papper. SKÖNT !!

Idag ÄNTLIGEN ska Z få på sej vinterskor, sulor och brodd. Så nu har ja ingenting att "skylla" på längre utom kylan då kanske :) Ska ärligt erkänna att de inte känns spec lockande att börja skritta på en häst ute i typ -20. Men men de är väl bara bita ihop antar ja. Har ju iaf lyx att ja kan rida så gott som när som på dan eftersom ja går hemma. Då kan man ju försöka tajma så de är vid den mildaste tidpunkten på dan. När nu den är ? :S

De där med att gå hemma ja, från och med 17 januari börjar ja skolan igen. Eller ja kanske inte ska säga för mycke men ja har iaf sökt till Komvux och väntar nu på beskad om jag kommit in. Tycker att ja borde göra de men man vet ju aldrig. Skulle få svar nån gång mellan 14 dec och jul. De jag ska läsa är h e l a gymnasiet :( suck... Har ju inte gått gymnasium så länge som man ska göra och därför får ja ta tag i de där nu. Går ju inge vidare me jobb letandet och nåt måste ja roa mej me. Målet är ju att bli djurskydds inspektör men om de blir så får framtiden utvisa. Ska ta mej igenom 3 år på Komvux först :)

Jaja åter till hästarna igen då. Funderar på om ja ska göra lite rubriker i mina inlägg typ stall, skola mm så kan ju den som bara är intresserad av hästarna läsa de om stallet :) Va tycker ni ?
Blir ju som sagt själv igen i stallet då dom två hyresgästerna som stod där kommer flytta. Den ena har redan flyttat och den andra drar 17 dec så efter de blir ja själv. Ja grinar väl inte för de men de är ju klart att de blir lättare om man är fler så ja slipper ta allt själv. Nu har ja ju iofs världens bästa stall granne så hon och jag har gjort en liten deal som ja hoppas kommer bli bra. Då behöver ja bara ut 2 ggr/dag om de inte händer nåt alltför allvarligt. Så om ni vet nån som är intresserad av stall plats så skicka dom till mej :) Kommer få 2 alt 3 boxar över.

Idag blir de Rosa Huset kl 13 för att sedan va i stallet kl 16. Mellan de måste jag hem och byta om så ja inte fryser ihjäl därute. Har haft morgon imorse och de va riktigt kallt. Inge kul att behöva gå ut när de är -24. Men hästarna struntar ju i kylan dom vill ut på morgon så de är bara att lyda :) Mockade åt mina 3 vildar och styrde sen bilen mot Botorp där Anki red för Ola. Alltid så givande att kolla på andra när dom rider. Plus att ja får så mycke egen inspiration och bara vill komma igång.

Är de nån som är intresserad av häst saker så hör gärna av er då ja har grejer att sälja.

Hmm de här inlägget blev lite hipp som happ tror ja :) haha hoppas ni fattar nåt av de iaf ;)


// Märi <3


Kommentarer
Postat av: Anki

Hann inte prata något förut ;)

Jag vill ha två rosa schabrak!! Kolla hästnet på köpes annonserna, var ett par intressanta för dig!

2010-12-02 @ 15:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0